Live every moment, laugh every day, love beyond words

tisdag 31 maj 2011

Lite nytt

Hej där i sommarvärmen! När jag kom ut från jobbet i kväll höll jag på
och storkna! Shit vilken härlig värme, hoppas den håller i sig nu.

När jag var iväg med Nova förra veckan så hittade jag denna söta
cement groda på Ica Maxi. Den sitter nu så fint i den nya rabatten vid
garaget. Ska nog ta och försöka gjuta mig ett fågelbad av rabarberblad,
tror jag kan bli fint där. Tips på hur man gör det bäst?

På det stora varuhuset hittade jag denna fina vita kruka. Passade
superbra i sovrummet tillsammans med mitt hus från Rusta.
Blev även en sån kruka till gästrummets fönster.


I kväll har vi grillat och sen suttit på altanen och ätit, mmm så mysigt.

I morgon ska jag klippa mig på förmiddagen sen jobba några timmar innan jag
går på långledigt. Ska bli såå skönt!

7 kommentarer:

Vita Falkens Lantliv sa...

Åhh så fint du har fyndat! Grodan är ju hur söt som helst;) Har du också en prins nu;)

Ha en skön kväll!

Kram Susanne

Liza sa...

Vilken söt groda!
Jag fick bara med mig en liten kruka hem, dom stora var slut..
Vi satt oxå ute o åt middagen, så härligt!

Trevlig kväll!

Kram Liza

Det Vita Drömhuset sa...

Söt groda och jättefin kruka!
Ett tips jag kan ge ang rabarberbladen är att du köper hönsnät och lägger som armering i. Annars spricker dom jättelätt och går sönder.

Fina Kirgislökar i förra inlägget - vill ha sådana också! :)))

Kram Åse

Lantligt i smultronbacken sa...

Det är så härligt med betong. Jag ska också gjuta mig ett fågelbad av rabarberblad, jag läste i boken "gjuta i betong" hur man gör bäst. Man lägger det iaf i en hög med sand för att få till alla former bäst sen att man gör en ganska tjock blandning. Viktigt att låta betongen brinna länge i skuggan innan man rör det.

Kram Teres

Mystjejen sa...

Hej Camilla, det var längesedan!
Jag vill tipsa dig om superfina shabby chic möbler, kolla in min blogg - för jag var där i helgen och WOW säger jag bara:-)
Ha det fint kramar <3

Unknown sa...

Hej Camilla!
Vilken härlig groda du köpt. Ett fågelbad i rabarberform skulle vara så fint hos dig, inga råd har jag tyvärr men där ar ju google väldigt bra.
Ha de så bra, kram Ing-Britt

Anonym sa...

Vilken söting grodan är! Den gör sig fint i din nya rabatt. Tack för daggkåpan. Nu hoppas jag att den ska trivas. Nu laddar vi för loppis imorgon. Ha det gott!
Kram Grannen

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails