Live every moment, laugh every day, love beyond words

söndag 1 april 2012

Vår....njaee

Halloj vart tog våren vägen?!
Flera minus, blåst och lite snökorn igår. Nej brrr inte kul alls.

Jag har planterat vårblommor på framsidan och blir ju lite orolig att alla
ska dö.
Har valt minipenseér i en varm mörklila färg med vit/gul mitt till framsidan.
Har även satt ut min murgröna igen som växte sig så stor ute förra året.
Min stol har tappat mycket utav färgen nu men de gör inget, den är
hur charmig som helst ändå.




Samlar på stenar som ser ut som hjärtan.

Ja så ser de ut på framsidan nu. Min dröm är att byta dessa 4 små fönster till
2 större. Köket ligger till vänster och då kanske jag kan stå och diska och se ut
lite också. För nu får jag stå på tå om jag ska se nåt :)
Sen vill vi ta bort alla gatsten och lägga stora grå plattor här. Dessa är ju fina men oj va vi svär när de ska skottas eller rensas ogräs.

April månad kom med en rasande fart. Nu vill jag pausa lite och hinna njuta vår.

9 kommentarer:

Hemma hos Märtha sa...

Ja här blåser det iskalla vindar! Så fint du har gjort vid din entre!! Tror inte att det är någon fara med dina bloomor.... tror att Penseer klarar sig trots minusgrader och lite snö!
Kram
Anne-Lie

Tinis vita hem sa...

Vackra vårplanteringar du gjort :) Som tur tål penséer lite köld också. Hoppas vi småningom får sol och värme.
Ha en fin ny vecka!
kram Tini

♥ Carina ♥ sa...

Jag har inte planterat nånting än och tur är väl det. Vi har fått snö idag. Riktigt aprilväder. Ogillas!!
Kram

Vi i Villa Ville kulla sa...

Ååååå va fint du har på din fina gård jag älskar stenbeläggningen och allt fint du har planterat!!!Me like a lot!!!!!
Kramar Lotta

Vikeskärs hem och ting sa...

Nog är det knepigt väder, men typiskt så här i början av våren. Väldigt fint har du gjort det vid entren.
Kraam

Unknown sa...

Hejsan!
Vad fint du gjort vid er framsida. Jag planterade ju lite förra veckan och allt har klarat sig bra men imorse såg pärlisarna väldigt ledsna ut.
Gillar dina gatstenar men förstår att de kan vara lite besvärliga.
Ha nu en fin kväll, kram Ing-Britt

Photo by Maria sa...

Ja våren den försvann ett litet tag men snart återkommer den =)

Så fint du har gjort vid er entré..

Kram Mia

Lantligt i smultronbacken sa...

Vad fint du har gjort det ute med blommor. Jag är också sugen men måste nog vänta en vecka till här uppe.
Hoppas de klarar sig men dagens penseer är ganska tåliga bara man inte tar på dem när de är kalla.

Kram Teres

Anonym sa...

Så fint du har gjort, det är så kul när man kan börja fixa ute.

Kram Birgitta

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails