Live every moment, laugh every day, love beyond words

tisdag 6 oktober 2015

Nya badrummet

Hej äääntligen klara i vårat nya badrum!!
Vi rev ur de v28 och i 5 veckor tvättade jag på annat håll. De va ju från början 
bara tvättstuga men på nästan 4x4 kvm stort och avlopps rör som kom uppifrån
så valde vi att göra om de till kombinerad tvättstuga/badrum. Vi är såå nöjda. 

Vi drog nya vattenledningar, ny el och så har vi installerat toaletten. Badkaret stod
här sen förut och rören och blandaren bytte vi till den. Rev ut de gamla skåpen
och bänkskivan och slängde torkskåpet som aldrig användes. Nya skåp & 
bänkskivan är från ikea. Även handfat, spegel, lampor och korgstolen är därifrån. 

Avloppet och inkommande vatten va stora fula rör så de dolde jag bakom 
Gardiner. Mattan är de lite fel mått på, kommer en ny jag klickat hem från Ellos. 
På badkaret har vi satt dekorplast för att piffa upp de lite. Rullvagnen sväljer alla
schampon mm, även den från Ikea. 

Golvet är målad i mörkt grått S 5500 (tror jag) och väggar & tak i S 4000.

Visst hade jag velat ha klinker med golvvärme, spottar i taket och bubbel 
badkar men detta fick bli en budget rust. VVS, toalett, handfat och allt som 
kommer till kostade en skvätt ändå kan jag lova. 
Kan säga de igen vi är såå nöjda :)

Camilla 


Före


Efter


Före 


Efter


Före


Efter






2 kommentarer:

Sofi sa...

Superduperfint!
Så kul med nytt och fräscht!

Kram på dig

Mammsen sa...

Sååå fint ni fick det, riktigt super.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails