Live every moment, laugh every day, love beyond words

tisdag 22 mars 2016

Påskvecka

Japp då va de snart påsk, attans va snabbt de går. Vaknade visserligen till
att de snöade i morse. Men de bryr jag mig inte om. Lämnade Nova i skolan och tog
hunden och gick morgonpromenaden och fixade ris till svärmor som jag sen
levererade hem till henne, har plockat ur diskmaskinen,
startat en tvätt & hängt, varit och beställt 4 nya sommardäck till bilen och kokat potatis.
Japp och allt detta innan klockan 10 i morse. Vårenergi kallas det!!
Så lite snöande kan inte förstöra min vårfeeling, så de så.

Lite påsk i huset har de blivit också. Inte mycket men lagom.
Nova och jag pyntade riset i söndags. Lilla buren med ägg och fjädrar står på bänken och
ett litet rosa ägg på köksbordet.
På skänken står den söta fingertavlan Nova gjorde för nåt år sen. Ja mera behövs inte.
Jo förresten godisskålen, i form av en liten påskhare längst fram på, behöver visst godis
i sig. Har hört frågan av Nova nu sen i söndags. -När fyller du på godis mamma?
Hahha jo då de kommer godis, snart.

Camilla







2 kommentarer:

Anonym sa...

Så fint du har gjort, precis lagom med påskpynt. Här skall det bli lite påskprylar också och så skall jag gömma ägg i trädgården till mina barnbarn... med lite överraskningar i.
Ha en bra vecka och Påsk helg!
Kram Birgitta

Madeleine Berglund sa...

Hahaha, du jag känner igen det där. Jag har ju köpt en plansch till köket. Ja, som jag ska hänga upp där när köket är renoverat. Fast först var det badrum som skulle totalrenoveras (pust) och läcka i taket som ska åtgärdas, måla färdigt det sista i öppna spisen, köpa fåtöljer, ny soffa och måla väggarna i vardagsrummet.

Ja, man är ju inte klok. Fast det är ju så kul att planera, längta, drömma och till sist få skrida till verket.

Vad kul att du gillar hallen. :) Den har verkligen fått sig ett uppsving.

Gillar ditt påskris, färgen på fjädrarna är helt perfekta. Så behaglig att titta på.

Imorgon sticker vi till hälsingland. Tjohej!
Hälsa!
krämis

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails