Live every moment, laugh every day, love beyond words

torsdag 9 juni 2011

Blomtips

Hej idag ska jag till lasarettet med Nova igen. Dags för att söva henne och
få en ny kortison spruta i knäleden. Hon har haft jätteont och inte velat
gått alls vissa stunder under dagen.

Senare idag ska vi sen på skolavslutning, Novas kusin går ut första klass!
Ja så ser våran dag ut, vad ska ni hitta på?

Tänkte tipsa också. Jag har en fin orkidé men den blommar ju inte jämt och då
är den ju lite trist. Så jag har köpt en orkidékvist i plast och stuckit i blomman.
Så nu ser den fin ut igen.






10 kommentarer:

Helena sa...

Hej! Tack för orkidétipset, det ska jag prova! I dag är min första dag på mammaledigheten ensam så jag ska nog bara mysa med den lilla idag!
Ta hand om dig och ha en fin dag. Kram Helena

Anonym sa...

Vilken jättebra idé!!! Ska bums ner i Backamo handelsträdgård (där de även har fuskblommor) o köpa en kvist! Fast när jag gör det så känns det så lustigt, köpa en plastblomma i blomsteraffär!! Hi hi
Ha det bra, här i Jönköping är det halvmulet idag, hoppas ni har sol!
Kram, Lena i Bankeryd

Lantligt i smultronbacken sa...

Vad roligt, jag trodde det var en levande blomma. Bra tips.

Hoppas det går bra hos läkaren

Kram Teres

Liza sa...

Stackars liten.. håller tummarna att det går bra hos doktorn!
Så brukar jag oxå göra, tycker orkideer är hemskt tråkiga när dom inte blommar! =)

Ha en fin dag!

Kramar Liza

Det Vita Drömhuset sa...

Hoppas det går bra hos doktorn!
Smart idé, det där med fusk orkideen! :)

Kram Åse

Ljusa vardag sa...

Lycka till på sjukhuset, hoppas allt går bra! Smart med fuskkvisten i orkidéen! Ha en fortsatt fin dag! Mvh Anna

Anneli sa...

Hejsan.

Hoppas allt gått bra på sjukhuset idag.

Tack för ett fiffigt tips om orkidéen!
Det ska jag tipsa min svärmor om.....hon vill alltid slänga svärfars fula torra kvistar.

Ha det gott,
Kram Anneli.

freddesvitahem sa...

Stackars Nova. Hoppas hon blir bättre av doktorns spruta.
Jobbigt ju.
Än kan man ta plastorkidé i icke blommande orkidéplanta.
Finurligt. Har jag gjort några gånger.
Kramisar

Vita Falkens Lantliv sa...

Sådär gör jag med annars är dom som sagt rätt tråkiga när dom inte blommar.
Hoppas det gick bra hos Dr.

Kram Susanne

Hammarsbacken sa...

Bra idé! Ser ju lite roligare ut så... Kram Sonja.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails