Live every moment, laugh every day, love beyond words

tisdag 10 januari 2012

Plättar & kryp

Hej kommer ni ihåg min fina plättar i luften som jag visade er förut?
Den va jättestor och fin och välde ut över skåpet i vardagsrummet.

Så här såg den ut....

Men nu ser den ut så här, hälften så stor efter att jag klippt ner den rejält!!
Hittade nämligen en massa små löss och kryp på den!! Urk!
Sprutade såpavatten på den, får se om det tar bort krypen.
Nån som har nå bra tips på hur man bekämpar småkryp på blommor?
Vet inte om de kom ifrån granen, såg att jag hade massa spindelnät på den
innan jag slängde ut den. Bläää småkryp är inte roligt alls :(



Får hoppas att den klarar sig. Än så länge ser de bra ut.

4 kommentarer:

Amanda sa...

Usch för småkrypen! Hoppas du lyckas bli av med dom!

Har gett dig en Award som du finner på min blogg! :)

Kram Amanda

Lena sa...

Gillar inte småkryp som är där dom inte ska vara!
Har inga förslag på dunderkur för att bli av med dem, hoppas någon annan vet!

kram

Photo by Maria sa...

Nä småkryp vill man inte ha i sina blommor, eller någon annanstans heller för den delen..
Hoppas den klarar sig..

Kram Mia

♥ Carina ♥ sa...

Tyvärr så har jag dålig erfarenhet att få bort småkryp. Det brukar oftast sluta med att jag slänger blomman...
Hoppas du lyckas bättre :)
Kram

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails