Live every moment, laugh every day, love beyond words

onsdag 12 september 2012

Äpplen

Äppel, päppel, pirum, parum...
 
Vårat lilla äppelträd gav inga äpplen alls i år, fick nå ohyra på de så de
skrumpnade ihop när de bara va kart. Men min snälla granne har så de blir över så
jag fick lite av henne. I morgon är jag ledig och tänkte baka lite, blir nog
äppelmuffins. Nån som har nån annat bra recept med äpple att dela med sig?
 


 
Shit att det blev en lång dag igår, fick visserligen massor gjort. Men jag
va allt bra speedad och trötter när jag kom hem vid halv tio igår kväll.
Ska bli skönt med ledigt i morgon. Ha en skön onsdag nu.
 

4 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

vad snällt att få äpplen av grannen.Vad skönt att du är ledig i morron.Ha nu en härlig onsdag.Kramar Rita ♥

FruNeroLindström sa...

Underbart med svensktodlade ekologiska äpplen.
Här har vi inget äppelträd än, men ska förhoppningsvis snart bli ett planterat.
Brukar baka Leilas goda äppelsockerkaka när jag kommer över lite smarriga äpplen. Har receptet på min blogg: http://frunerolindstrom.blogspot.se/2011/09/receptet-pa-apple-sockerkakan.html
Hoppas du får en riktigt mysig Onsdag. Kram Malin

Unknown sa...

Hejsan!
Härligt med en ledig dag och snällt av din granne att dela med sig.
Mina absoluta favoriter är äppelmuffins med crumble, recept från Leila Lindholm.
Ha de gott, kram Ing-Britt

Nyanser av vitt sa...

Jag älskar ju paj :O)
Annars kan du alltid göra äppelmos som är gott både till gröt och till pannkakor.
Kram Agneta

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails