Live every moment, laugh every day, love beyond words

torsdag 14 maj 2015

I pallkragarna

Hej i mina pallkragar har jag i år tänkt om. Har skippat rädisor och morot & annat
som inte funkat. I den vänstra är de jordgubb & smultron. I den mittersta har jag rabarber
sen förut och där har jag köpt till sparris och sått dill. 
I den högra växer gräslök & oregano sen förut och där har jag sått persilja och så
köpte jag 3 hallon plantor och satte ner. 

Jag har även två pallkragar utanför våran tomt och i ena är de nu jordgubbsplantor 
& i andra sådde jag sockerärtor. Potatis har jag skippat i år då dom inte blivit nå
bra de sista gångerna jag satt. 

Ja mycket gott hoppas jag att de ska bli. Bredvid pallkragarna växer också 
Amerikanska blåbär. 

Kram Camilla 





2 kommentarer:

Finaste mattan sa...

Gillar blompinnarna!: )

Unknown sa...

Åh nu börjar sommarens inlägg från din underbara trädgård...me like :). Önskar jag hade intresse och tålamod att hålla min trädgård så där välskött.
Ha nu en fin helg, kram Ing-Britt

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails