Live every moment, laugh every day, love beyond words

tisdag 27 april 2010

Projektavslut

Vad gör man när orken, lusten och viljan inte längre
finns där när man är mitt i rusten?
Det är en strykning kvar på sista dörren men målarfärgen
kommer inte räcka.
Det är spacklat i Novas rum men remsan
under har släppt på den väggen där ljuset ligger på från
fönstret.
Vilket gör att det kommer synas när vi har målat väggen,
om vi inte ska göra om allt.
Dammsög noga som bara den igår,
men i morse hittade jag allt möjligt skräp på golvena!!!
Nova är inne i en supergnölig period nu, både på nätter och dagar.
Sover lite så min ork är inte på topp.
H är inne på sista kursveckan,
och där kör de stenhårt nu, så han är trött när han
kommer hem om dagarna.
Vi har sagt att efter det här ska det vara slut på projekt på ett tag.
Men hur ska vi orka slutföra de vi (jag) startat?

Solen skiner ute och man vill hellre vara ute i trädgården och skrota
runt och se vad som kommer upp i rabatten.
Vi bor precis vid skogen där motionsspåren ligger. När jag tittar ut
genom fönstret när jag sitter vid datorn så ser jag massor av
vitsippor i backen. Det är hur ljuvligt som helst.
Tar in nya blommor allt eftersom för att bevara känslan av att våren
är här och vi går mot sommar.
Nehe..... måntro om jag ska ta tag i och måla lite, eller???
Kram från en trött Camilla
(när jag läser igenom vad jag skrivit så låter
det bara som en massa gnäll, I-lands problem kanske)

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails