Live every moment, laugh every day, love beyond words

söndag 11 april 2010

Soffbesvär

Åh va svårt de ska va och få till de!!.....
Har suttit i flera dagar nu vid datorn och letat bäddsoffa,
var till Ikea i fredags och kollade vad de hade.
Nu när vi har fått barn vill vi inte ha våran
våningsdubbelsäng kvar i stugan. Vill inte ha henne i mellan oss och
jag har ju inte lust och kuta upp och ner för stegen när hon har
tappat nappen, vilket kan hända några gånger per natt.
Det var det jag var ut i torsdags och mätte,
hur mycket vi har och spela på för att få in soffa och spjälsäng.
Det blir till att tänka till ordentligt, rummet är inte stort.
Vi har en bastudel i vårat rum och den ska tas bort nu och
där ska det bli ett pentry.
Kökskåp och bänkskiva med en liten diskho, micro
och kanske ett kylskåp.
De visar jag sen, men så här såg rummet ut innan vi rustade.
(bastun är till vänster)
Och så här ser det ut just nu.

Nu ska säng, madrass och fåtöljer säljas och garderoben bort.
In ska soffa, litet bord, spjälsäng och några överskåp ska upp
för att ha våra kläder i. Det är en liten stuga med två rum som
har separata ingångar.
Brorsan med familj har rummet vägg i vägg och
de har börjat rusta nu.
Så i sommar blir vi många där ute, bada och grilla och umgås.
Idag skiner solen och vi ska städa och tvätta våra bilar snart.
Sen är det babysim igen.
Om vi orkar på em ska vi börja slipa och måla skåpet som
ska in i vardagsrummet.
Ha en skön söndag
Kram Camilla

1 kommentar:

Vitt för själen sa...

Mm jag längtar tills jag får greja..
Du jag kanske vill köpa iaf 1 fåtölj!
Kramkram <3

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails