Live every moment, laugh every day, love beyond words

tisdag 12 oktober 2010

Överraskning

Igår morse var allt bara grått grått!! Ja inte ute, utan för mig.
Har haft några veckor nu när Nova inte vill sova ordentligt på nätterna,
vaknar 2-3 gånger och är ledsen och man får sitta med henne upp till
en timme innan hon somnar igen. Man blir frusen och får ont i armar och
axlar och bara längtar tillbaka till den varma sängen. Hostan är jättejobbig
på nätterna nu och snoret har kommit tillbaka. Så när jag kom in igår
morse med hundarna gick mitt älskade halsband sönder. Precis då ringde
H och allt bara brast. Grät och grät och hulkade fram allt negativ jag
kunde komma på då. Åhh va ledsen jag var.

Vi pratade en stund och jag bestämde mig sen för att rycka upp mig och
göra ett stilleben på rumsbordet, det borde ju få mig på bättre humör :)

När sen min älskling kom hem efter jobbet hade han varit och köpt
boken- Inred lantligt inne och ute.
Jippi va glad jag blev!!

En sån härlig bok med massor av inspiration, fina bilder och massa
bra beskrivningar hur man bygger vissa saker. Min nya bibel, fniss!

Kan jag säga annat än att kvällen avslutades så mycket bättre än hur
morgonen hade börjat :)






10 kommentarer:

Madame Vit sa...

Visst suger det musten ur en totalt när det blir så? Men så finns det människor i ens omgivning som är snabba att fånga upp en. Din man visste vad som behövdes =) Jättegulligt att köpa boken =)
Hoppas det blir en bättre dag!!
Kramar Fia

Vikeskärs hem och vardag sa...

Jag hatar sådana dagar. Men det bästa är när det vänder samma dag.
Tur att någon finns i ens närhet som ger en lite enrgi igen :)
Kramar

LOTTAS HOME sa...

Hej!
Har hittat in på en ny mysig blogg.
Jobbigt när man inte får sova, jag vet precis hur det är....kan bara säga att det går över, men kan ta tid. Så det är bara att härda ut, tyvärr.(Har överlevt 3 barn, min yngsta är 4 år)
Gulligt att köpa den fina boken till dig, den ser ut att vara riktigt trevlig.
Önskar dig en härlig dag! Återkommer gärna hit.
Stor styrkekram Lotta

Lantligt i smultronbacken sa...

Vad härligt att få den fina boken mitt i allt negativt. Det värmer i hjärtat när man har någon som gör så för en

Kram

toves sammensurium sa...

Hmmm....du har visst oppdratt den mannen din godt :))))
Så snilt av han å kjøpe den flotte boken...hadde nok ikke skjedd her i huset - best å ordne ut selv *lol*
kos deg masse med boken fremover nå da:)))
Tove

Villa Vinkelhaken sa...

Åh va härligt att få den boken när man känner att det inte alltid går som man själv vill! =)

Kram Jenny

Anonym sa...

Hej vännen!
Vad ledsen jag blir över att höra att du känner dig lite nere :( Du vet väl att det bara är att hoppa över staketet när du vill ;)
Stooooooor tisdagskram från Grannen

Huset vid ån sa...

God Kväll vännen!
Ja, ibland känns livet tufft, känner igen det!
Men vilken trevlig o gullig överraskning, den får du njuta av mycket.....

Åh, Vad många fina inlägg jag missat hos dig nu när jag varit "borta"....
Hoppas att du snart känner dig piggare!
Kramis Therese

Handgjorda drömmar sa...

Sömnbrist kan knäcka vem som helst... Hoppas du känner dig piggare :) Förstår att du blev glad över boken - den är suverän!
Kram Marie

Ewa sa...

Hittade precis din blogg o blev sååå glad när jag läste vilken härlig man du har som "piggade upp dej" med en bok du tyckte om!
Nu ska jag fortsätta följa dej och så hoppas jag ni får sooooova lite mer snart...
Kram
Ewa

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails