Live every moment, laugh every day, love beyond words

torsdag 24 mars 2011

Plantering

Äntligen... nu kunde jag inte hålla mig längre! Har gjort en plantering
till trappen i min nya vita hink. Det blev murgröna, snöklocka och
en pärlis. Har sen satt i ett vitt hjärta, en björkriskrans och lite
"fluff" (vet inte vad det är för sort) runt allt sen.
Får ta in den om natten då det är risk för frost än, men det är det värt!





I mina andra stora krukor är jorden frusen än så där får jag väl vänta
lite till med och fixa fint. Men jag har en fin plantering i allafall :)

17 kommentarer:

Vikeskärs hem och vardag sa...

Jättefint! Det är inte för tidigt dem där blommorna håller sig länge :)
Kram

Tina sa...

Åh så fint! Jag är oxå sugen på att göra en liten plantering, man kan ju precis som du gör ta in den på natten. Önskar dig en fin dag. KRAM!

Liza sa...

Åh så fint!
Gör ju så mycket med lite blommor på trappen!

Ha en bra dag!

Kram Liza

hemma hos lilla mej sa...

Mmmm vad fint du har gjort.Bara så himla fint.Gör ju bara så mycket med lite söta blommor på trappan.Önskar dej en underbar dag vännen.Vår kram Rita ♥

Vardag och flärd sa...

Där fick jag inspiration till planteringen på jobbets altan, tack för det!
Kram Eva

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Jättefin vårplantering du har gjort:)

Önskar dig en härlig dag:)
Kram Susanne

Vitt för själen sa...

Hej!! Jättefint :)

Cyklade förbi blomsterhandeln igår..och såg de sööötaste små blommorna..Det blir plantering här med. NU är våren här.
Kram på er allesammans!

Therese sa...

Jätte fint! Här i norr dröjer det dock minst en månad innan man törs slå sig på nått liknande.... men oj så jag längtar. Får kanske göra nått med lite fejk bara för att ha något annat än ljung ute. Ha en fin dag <3

Fredde sa...

Härlig vår i trappen. Glädje sipprar ut ur hjärtat när man kliver på inför tröskeln hem.

Härligt.
Måste till blomsterhandeln efter arbetet o snygga till min trappa som har vissnade ljung från höstens tid.

Kram Fredde

Svarta tassar i vit soffa sa...

Halloj!
Tack för titten! :)
Vad kul att hitta tillbaka till en för mig helt nu blogg!
Otroligt fin blogg du har!
Fin plantering du gjort (här lär det dröja innan man vågar sig på uteplanteringar) och underbart vackra kuddar du sytt.
Hoppas du får en fin dag!
Kram
Jenny

P.S Lägger till din blogg till min blogglista... om det är ok.

Vit dröm sa...

Så vårigt och fint!
Kramar Anna

I mina gömmor sa...

Mysigt! Jag längtar efter att byta ut mina gamla ljung mot våriga blommor!

Kram Malin

Zinkhjärtat ♥ sa...

Hej!
Ja du har verkligen en jättefin plantering! Nu blev jag också sugen på att göra en till trappan:)
Ha det gott
Stor Kram Annelie ♥

Madame Vit sa...

Halloj!!

Nu känns det som vår =)) Blev fint där. Önksar jag hade en trapp med hihih =)
Vi måste styra upp något snart ju =)
Kram Fia

Vita Falkens Lantliv sa...

Åh så fint och vårligt!

Kram Susanne

Handgjorda drömmar sa...

Hej Vännen!
Vad fint du gjort!
Det har gått så himla fort allt nu, så jag har nog inte riktigt fatta att det faktiskt är VÅR!!
Får se om jag kan ta tag i någon vacker vårplantering i helgen...
(Tack för tygtipset!)
Varma kramar Marie

Unknown sa...

Jaaaaaa, nå vil vi plante ute. Jettegullig;)
Klem Anki

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails