Live every moment, laugh every day, love beyond words

söndag 13 november 2011

Till Far

Till Far.

Tänk jag var inte gammal när du åkte in på repmånad. När du kom hem
igen, smutsig och skäggig, så gömde jag mig bakom mammas ben. Tänk det
måste ha känts i ett pappahjärta.

Jag har alltid varit pappas flicka. Satt bakom dig i bilen, mitt emot dig vid
köksbordet. Det var var dina svar som var svårast att möta när jag frågade
dig om jobbiga saker.

Du var ute med bilen och letade efter mig på kvällarna när jag inte passade
tiden jag fått. Orolig för din dotter som under ett år i tonåren hade en revolt.

När jag har varit ledsen och haft jobbiga perioder i mitt liv så har du haft svårt
att se mig gråta.

Man har inte allt tid i världen med de man älskar. Ta vara på tiden just nu för
den kommer aldrig igen.



Just idag är du inte hemma så jag kan fira dig på DIN dag. Men
jag tänker på dig och jag vill att du ska veta att jag älskar dig.

4 kommentarer:

♥ Carina ♥ sa...

Så fint skrivit till din far :)
Kram

Unknown sa...

Vilket fint inlägg, blev alldeles blöt i ögat. Önskar jag kunde skriva så om min far men tyvärr skulle jag då juga.
Ha en bra dag, kram Ing-Britt

Vikeskärs hem och ting sa...

Svart är min färg :)
Nja jag hade fyllt bildminnet 1 gång och var snart dags igen och jag kunde inte byta bilder längre på sidorna. Det bara krånglade och kände för något nytt och fräscht.
Kraam

Photo by Maria sa...

Härlig kärleksförklaring till din pappa =)

Kram Mia

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails