Live every moment, laugh every day, love beyond words

söndag 11 mars 2012

Liten fågelbur

Halloj här är vi nyss hemkomna från badhuset. Har haft en superskön
förmiddag med bus, plask och gott fika. Nu sover hela huset och jag softar
vid datorn en stund.

Igår pysslade jag ihop en liten fågelbur. Hittade beskrivningen i nya
nummret av D&T. Det va väldigt pilligt men jag tycker ändå att den blev
söt tillslut. Jag tog en plåtbotten istället för en pappskiva som i beskrivningen
sen spraymålade jag den också. Har lagt i ett litet rede och några svarta
fjädrar. Nu är det bara ägget som saknas. Gjorde om lite på brickan på
bordet i vardagsrummet och tog fram mitt påskägg jag gjorde förra året.
Mina körsbärskvistar spricker snart ut också.






Vet ni vad? Idag fyller min blogg 2 år!!! Oj va fort de har gått, fått så
mycket inspiration och "mött" så många goa människor.
Ska fnula lite på en utlottning men vet inte riktigt vad. Ni kanske
skulle vilja vinna ett sån liten fågelbur, eller? Hmm ja jag ska tänka lite.


8 kommentarer:

Hemma hos Märtha sa...

Hejsan!
Din fågelbur blev jättefin! såg den oxå i D&T men tyckte, precis som du, att botten verkade lite klen med pappskiva. Mycket finare med plåtbotten istället.
Grattis till 2 år med bloggen!
Kram
Anne-Lie

Vikeskärs hem och ting sa...

Fin din fågelbur blev, jag blev också sugen på att göra en sådan. Var det lätt?

Haha, jag tycker också om att bjuda alla andra på det man bakat och har inga problem att baka det.
Däremot i sommar kanske det slinker ner någon paj eller så :) Ett måste jue.
Hejja oss iaf hihi.
Kram

♥ Carina ♥ sa...

Vilken fin fågelbur! Skulle jag gärna vilja vinna, hihi
Kram och grattis till dig och din fina blogg på 2 årsdagen!

Familjen A. sa...

Åhh jag skulle vilja vinna både ditt fina ägg och din fina fågelbur, förra året när du visade ägget tänkte jag faktist att det hade varit en bra "vinst" =)

Kul att ni har varit och badat idag, jag jobbar ju på bad så vi är en riktig badfamilj. =)

Ha en fin dag!

Kram

Unknown sa...

Vad mysigt det låter med en dag på badhuset. Blir väldigt sällan numera sedan barnen blivit större.
Din fågelbur blev väldigt fin och visst skulle den passa som en fin vins iaf om jag vann ;).
Ha nu en skön kväll, kram Ing-Britt

Vita Falkens Lantliv sa...

Grattis till dina 2 år!

Så söt liten fågelbur:)

Kram Susanne

Anonym sa...

Såg också den beskrivningen, funderar på att testa. Vad hade du för tråd?

Kram Birgitta

Handgjorda drömmar sa...

Vad fin den blev!!! Såg oxå den i tidningen och blev himla sugen på att testa. Verkade lite småpillig, men det är det ju värt! Den blir ju helt unik :)

Grattis till dina 2 år i bloggvärlden!
Kram Marie

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails