Live every moment, laugh every day, love beyond words

onsdag 2 juli 2014

Min sommarlista

 
Hej har fått utmaningen av Ljuva magnolia och Villa Ell att skriva ner
min sommarlista.
Så här kommer den.
 
Hur ser dina planer ut för sommaren?
 
Semestern har börjat denna vecka och några projekt inne ska bli klara. Annars
ska vi mest ha de lugnt och skönt, njuta, besöka vänner, grilla, strosa i trädgården,
fika, leka, bada, vara mera vid stugan.
Lars Winnerbäck ska vi iväg och se på söndag med vänner.
 
Vad gjorde jag på midsommar?
 
Vi va hos vänner på landet. Vädret va ju inte så bra men tända ljus inne och massa
god mat och barn som busar gjorde de till en bra midsommar i alla fall.
 
Min bästa sommarfrukost?
 
Tja jag vill sitta ute och äta, det är sommar. Sen blir de ibland smörgås och ägg och ibland
yoghurt och flingor.
 
Bästa sommarlåten?
 
Allätare där men lyssnar mycket på ny musik just nu, gillar house.
Gillar INTE Gyllene tiders sommarplågor!
 
Vad passar bäst på grillen?
 
Jag gillar kött med massa olika tillbehör. Men champinjoner fyllda med färskost
det är mums att grilla.
 
Vad dricker jag helst i sommar?
 
Loka, eller kanske kallt vitt vin eller rosé.
 
Vad ska jag läsa i sommar?
 
Hmm läsa... nja kanske blir de nåt inredningsmagasin eller kanske en skvallertidning...
 
Favvoplagg under sommaren?
 
Shorts och linne.
 
Bästa parken?
 
Ulriksdal i Stockholm besökte jag förra sommaren och gillade.
 
Bästa badstället?
 
Vid stugan, fast jag är egentligen en riktig badkruka :)
 
Vill Hem & drömmar visa oss sin lista?
 

1 kommentar:

Unknown sa...

Härlig sommarlista :)
Ser så härligt ut vid er stuga, blir att längta ut till vår ;).
Ska försöka knåpa ihop en lista.
Kram Ing-Britt

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails