Live every moment, laugh every day, love beyond words

söndag 20 juli 2014

Mitt dressingroom

Hej så va semestern över för denna sommar. Prickade verkligen in rätt veckor, de
har varit ljuvliga!
Fast sommaren är ju inte slut och de fina vädret ska ju fortsätta.
I morgon efter jobbet drar vi ut till stugan igen och
ska sova kvar för jag börjar jobba senare på tisdag. Har faktiskt ingen jobbångest
denna gång..
 
När vi köpte huset för snart 6 år sen hade jag ingen direkt stil inom inredning.
Jag piffade med det jag gillade, vilket jag kan skratta åt i dag när jag ser
på gamla kort.
Det första rummet vi rustade vart då i brunt vilket jag verkligen gillade då. Det blev
vårat gästrum. Vi började med ett litet rum för att känna oss för.
Ja och de rummet har också bytit skepnader genom åren.
 
Men nu har de blivit mitt dröm rum, nåt jag suktat efter.
Jag har äntligen fått mitt dressingroom. Som jag har längtat.
 
Först lite förebilder så ni får se hur brunt de har varit.
Sen en bildkavalkad.
 
 
 


Sen mitt dressingroom, välkomna in!











 
 
Har använt dekorplast som man fäster med såpvatten på fönstret för
insynsskydd. Skar sen ut smala remsor för att skapa mer effekt.
 
Spegeln är från loppis, skorna mina sen jag va liten, glasburken
från Ellos, smyckeshållaren från Åsby och pallen från loppis.
Klädhängaren är Ikea, spegeln från Netto, mattan Rusta, garderob och
byrå Ikea och fondtapeten från Ellos.
Print från Lagerhaus, Netto och skoprint från Fredericas design.
Silverburk och vas från Hm, övriga glasgrejer loppis.
Fjädrarna är från en blomaffär,
lampan Ikea och hängarna på väggen från Nillas Handelsbod.
Klänning och skinnjacka från Hm och väskan köpt på Teneriffa.
 
 

7 kommentarer:

Anonym sa...

Wow va läckert!!!! Ursnyggt!
Ha en fin sommardag!
Kram Anna

Ekenäsliv sa...

Det var jag som skrev ju;)

Det Vita Drömhuset sa...

Supersnyggt! :)
Kram Åse

Vikeskärs hem och ting sa...

Fy fabian vad snyggt, den där tapeten måste jag spana in:)
Stor kram

Lindas plats sa...

Vad kul med ett dressingroom. Jag vill också ha ett sådant, men det rum som vi har som vi kan göra något med har jag ju gjort till bloggrum, kan man kombinera kanske?!
Kram Linda

Sofi sa...

Hej!

Så snyggt det blev!
Förstår att du är nöjd:)
Gillade fondtapeten jättemycket:)

Kram på dig

Unknown sa...

Wow, vilken förändring, bravo!! Hur snyggt som helst och jag är verkligen avis på dig som har ett eget dressingroom, vilken tjejlycka!

Härligt att ni fick så fin semester, och sen har ni ju fortfarande helger och kanske andra lediga dagar =)

Kram!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails