Live every moment, laugh every day, love beyond words

måndag 4 juli 2011

Reflektering....

Har ni nån gång tänkt på att alla fina inredningsdetaljer inte alltid är så
praktiskt utformade?

Mina fina cement krukor jag köpte för ett tag sen är en sån sak. De är väldigt
höga vilket gör att de är smala i botten. Alltså kommer inte blomman
ända ner i botten vilket resulterar i att det blir vatten stående där.

Jaha tänker ni, så blir de ju i vissa krukor. Jo visst men då kommer jag till problemet.
När då vatten blir stående i krukan vill de ju ut och materialet släpper tillslut
igenom fukten. Vilket då har blivit som gröna runda fläckar, typ mögel, mellan
krukan och fönsterbrädan. Inte så trevligt alls eller bra för en fönsterbräda
av ek. Så nu har jag lackat krukorna invändigt, får se om det hjälper.

Har slängt en av pellisarna och köpt en murgröna som jag bundit upp på en
♥båge och sen piffat till med en prisma i mitten.



Ser ni det mindre fina staketet vi har? Nu har vi kommit till punkten på
att-göra-listan där det står "dags att byta staket"!!
Tjoho säger jag bara. Nu ska det rivas, inhandlas nytt och sen målas och målas lite till.
Ni får ju se sen så klart :)

Kul att ni gillade min fåtölj också. Som svar på en fråga jag fick så har jag endast
målat den. Tyget var så fint när jag köpte den för endast 40kr!
Hoppas ni fått en fin start på veckan.

3 kommentarer:

Svarta tassar i vit soffa sa...

Visst är valpar små underverk. :) Tänk att bara efter 63 dygn kommer det ut minihundar... det är helt fascinerande egentligen.:)
Hoppas det hjälper med lack i krukorna. Inte så kul att få fönsterbrädan förstörd på grunda av snygga krukor :(
Kram
Jenny

Madame Vit sa...

Jag lovar att bjuda på smarriga cupcakes när du kommer =)) lovar till 100%!!
Håller tummarna att det funkar med din lackning. Visst är det trist när det blir så=( håller tummarna!!

Kram Fia

Lisa sa...

Hej.. Tack för tassen hos mig. Fin blogg du har och fåtöljen var ju sååå läcker. Lägger til dig och susar vidare i din blogg. Ha de så bäst...

Kram Lisa

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails