Live every moment, laugh every day, love beyond words

tisdag 23 juli 2013

Kanske lite mera färg?

Hej i min rabatt är de mycket i färg som redan har blommat över. Skulle behöva ha lite
flera blommor i rosa/lila som blommar nu mitt på sommaren. Just nu är de mest i vitt.
Sen väntar jag på några blommor som blommar senare som solhatten i starkt
cerist. Min löjtnanshjärta är ju ny för året och den blommar än och den har växt sig riktigt
stor också. Den andra sitter i bakkant av rabatten och har de visst lite svårare.
 



Denna med mörkt röda blad och hög stängel med vita blommor är ny också.


Denna mörka höga köpte jag förra året. Nu har jag glömt vad den heter men den får
också höga stänglar med massa små vita blommor. Blommar sent och doftar ljuvligt.
 

Min lilla miniros blommar så fint nu, är köpt på Ica tror jag och har överlevt vinter.
 
 
Dessa fluffiga har jag i både rosa och vitt brevid varann, den vita har visserligen
just blommat över. Ja ni märker ju jag är kass på vad mina blommor heter :)
Ja nån mera pion i rosa skulle jag vilja ha och sen nån mera blomma i stark färg.
 

3 kommentarer:

Lantligt i smultronbacken sa...

Stäppsalvian blommar hela sommaren i lila och det är den som förgyller de stunder det annars blommar dåligt här hemma. Eller en Dahlia, en stor knöl som du sedan övervintrar som pelargoner och sätter ut igen. Blir ju stora som nästan 70cm hög. Blommar hela sommaren.
Eller varför inte några lavendel, finns ju olika sorter det med.

Kram Teres

Unknown sa...

Vilken vacker och prunkande plantering. Jättefin!
Kram Marina

Photo by Maria sa...

Så fint du gjort och härligt att ha blommande växter hela sommaren =)

Kram Mia

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails