Live every moment, laugh every day, love beyond words

fredag 26 juli 2013

Potatissallad

Hej här kommer ett gott recept på potatissallad från Drömhem & trädgård.

Potatissallad med primörer.

500 g färskpotatis
100 g rädisor
100 g sockerärtor
1 liten rödlök

dressing
1½ dl gräddfil
2 msk hovmästarsås
3 msk hackad dill
3 msk hackad gräslök
flingsalt
peppar

Skölj och skrubba potatisen. Koka den mjuk och låt svalna. Skär den i mindre bitar.
Skiva rädisor, strimla sockerärtor och skiva rödlöken.
Blanda ihop ingredienserna till dressingen.
Blanda potatisen och grönsakerna med dressingen precis vid servering.

Jag tog grillad lax till min potatissallad och det uppskattades av både stor och liten.
Nova bad om mera "sån där sill"!! :)
Vinet de rekommenderar till är även ett av mina favoritviner,
Kloster Eberbach Riesling Spätlese.


Nu njuter vi fredag.

 
 
Tack för omtanken ang min hälsa.
 
Kram Camilla

1 kommentar:

Unknown sa...

Precis vad jag behövde nu, väntar gäster snart =)

Kram och ha en göttig dag!
Catta

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails