Live every moment, laugh every day, love beyond words

onsdag 10 juli 2013

Ny blomma i fönstret

Hej kikar in en gång till här idag och tänkte visa er min senaste blomma som är en
inne blomma. När vi var till Åsby trädgård sist fastnade jag för denna trådranka,
en typ av zic zac blomma. Denna har gröna blad där vissa ser ut som små hjärtan och sen
har den pyttesmå blommor. (se andra bilden)
 
Det finns ju en annan typ av zic zac där de är smala gråa blad som är vita på undersidan.
En sån fick jag när jag fyllde i december men hade ihjäl direkt.
 
Så hjälp hur ska jag göra för att hålla denna vid liv?
Va ju till stugan i 3 dagar och den hade slokat rejält på den tiden.
Vill ju lyckas denna gång. Tacksam om någon sitter inne med bra info.
Fin är den i alla fall :)
 
 



3 kommentarer:

Lantligt i smultronbacken sa...

Hoppas du lyckas bra med din nya blomma, jag gör det inte. Lyckas inte ens leva två veckor hos mig. Men hoppas du får bra tips så kanske jag kan prova igen

Kram Teres

♥ Erican Vaaleita Unelmia ♥ sa...

Jag lyckades ta livet av min corocia :(.
Men nu har jag en ny :) som jag hoppeligen lyckas få att övervintra.
Ha en bra fortsättning på veckan
Kram Erica

Det Vita Drömhuset sa...

Vilken söt blomma. Har aldrig sett en sån förr. :)
Jag tror att den sorten absolut inte gillar direkt sol eftersom de är så små och tunna. Och vattna ofta men lite. Eller nåt.... Har fungerat för mig! :)

Kram Åse

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails