Live every moment, laugh every day, love beyond words

söndag 18 september 2011

Med lite färg

Halloj!

På jobbet häromdagen så va de två burkar färg som locket var sönder på.
Dessa får vi krediterade så chefen sa att om nån ville ha så fick vi ta dom.
Hmmmm... ja men färg går ju alltid åt. Men vad skulle jag måla hemma?
Det var en bas, alltså inte en färdig färg. Det gick inte att blanda till vitt eller
en för mörk färg så grått fick de bli.

Kommer ni ihåg min tillfälliga lösning på miltons sängplats? Nova klättrade
ju i hans säng hela tiden så han fick ju ligga uppe på en militärlåda för att få
vara ifred.

Nu har det visst blivit en permanent sängplats så jag målade hans låda grå och
stämplade in hans födelsedatum på den. Snyggare än innan i allafall.


Hundarna ligger och sover i vårat datarum, Milton precis brevid ett stort
klumpigt skrivbord från Ikea där vi båda sitter vid våra datorer.
Men de här är inget rum jag visar för det är ett kaos här inne med
stora fula kontorsstolar, skrivare och en massa pärmar och papper.

Här är han precis nyrakad och så en förebild på lådan och en långhårig Milton :)

Hmm ja men visst lite datakablar i bakgrunden och så klockradion i fönstret
som skymtar där till vänster. Ja de här är ett rum jag skulle vilja ändra på...

Kanske inte världens roligaste sak jag målade och visade men jag är mera
nöjd med utseendet nu iallafall.

Sen vill jag tacka Lotta och Liselott för awarden jag fått av dom förra veckan!
Ha en skön söndag nu.

7 kommentarer:

Vikeskärs hem och vardag sa...

Snygg plats han har :) Kan tänka mig att han trivs där.
Ha en mysig kväll kramar

Vita Falkens Lantliv sa...

Jag tycker lådan blev hur snygg som helst i grått och med siffrorna på!

Kram Susanne

Vit dröm sa...

Det blev ju toppensnyggt! Tycker Milton ser nöjd ut han med :)
Ha en skön kväll!
Kram Anna

Unknown sa...

Så snyggt det blev och inte tycker jag det var tråkigt att se.
Ha nu en skön söndagskväll, kram Ing-Britt

Handgjorda drömmar sa...

Det blev ursnyggt!
Förstår om Milton är nöjd, som har en sån fixig matte :)
Kram Marie

freddesvitahem sa...

Vad fiffigt.
Gillar det du skapat fram för vovvsen.
Så skygg vovven ser ut när bli plåtad i korgen. Men söt..
Många kramar
Fredde

Det Vita Drömhuset sa...

Supersnyggt ju!
Toppen att få gratis färg så bara. :)))

Kram Åse

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails