Live every moment, laugh every day, love beyond words

tisdag 18 maj 2010

Gröna fingrar

Ibland har jag riktigt bra hand med mina blommor.
Kul faktiskt!!
Hade plättar i luften för många år sedan men hade död på
dom på en gång.
Så för någon månad sedan bestämde jag mig för att prova igen.
Köpte en till att börja med och ställde på en hylla i köket. Den har
växt så de knakar!!
Så jag köpte en till. Känner på jorden varje dag och vattnar därefter.
Den första jag köpte har jag virat upp på en rund tråd och det blev så snyggt.
Den andra har inte tagit sig lika bra än men den lever i alla fall :)


Så nu kanske man ska ge sig på nå annat också :)
Kram Camilla

4 kommentarer:

Unknown sa...

Åååå, så fina!!
Av någon anledning så är jag duktig på orkidéer men klara INTE av att hålla liv i Hjärtan på tråd eller Plättar på tråd! Fattar det inte!!
Och alla mina murgröna får spinn (har vågat köpa två till nu, än så länge - helt friska)...

Märkligt egentligen! :)
Hur kan man vara bra på vissa blommor och inte andra? Fast det är väl det som är kul med, våga satsa, våga försöka och sen se resultatet, oavsett vilket det blir!
Nu blev jag inspirerad av dig igen, får nog leta upp en plättråd och försöka igen...

Ha en underbar tisdag!
Kram ia

fröken knopp sa...

Duktiga du..:)

Jag älskar plättar..mmm...

Varma Kramar Elin

Anonym sa...

Vilken fin och inspirerande blogg du har Camilla. Det är alltid lika kul att gå in och läsa och titta på fina bilder. Kram kram från Maritha

Vit som snö sa...

Visst är dom fina plättarna! Dom trivs faktiskt hos mej:) Men är ju ganska törstiga...
Jag tycker absolut att du ska skaffa dej Mårbacka! Stor kruka för dom blir stora o så pelargonnäring iallafall en gång i veckan, då blommar dom så det knakar!!!
Åhh en sån fin pläd du fyndat!!! För det priset får man ju ingenting! Urbilligt!
Kram Cilla

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails