Live every moment, laugh every day, love beyond words

tisdag 11 maj 2010

Solsken

I dag har det varit sol, sol, sol och sol!
Sååå skönt.
Har varit ute i trädgården och skrotat runt på eftermiddagen.
Nova sov i vagnen så lite hann jag med :)
Det växer så det knakar i mina pallkragar som agerar växtlådor.
Gräslöken är klar att skörda, nu fattas bara färskpotatisen och sillen!
Mina två rabarberplantor har
också tagit fart. Såg att jag har rabarber kvar sen i somras i
frysen, så jag kan
få lite smak av sommar redan nu om jag vill.
Har några jordgubbsplantor där men
de ska jag nog flytta på och sätta ut utanför vårat staket
upp mot skogen. Ska prova nåt annat där i stället.



Den här lilla stackaren hittade jag på golvet inne i vårat garage,
räddade den så klart och satte ut honom på de
gula blommorna som växer i våran gräsmatta nu.
Vi har bara en stor rabatt i trädgården som jag gjorde förra
sommaren. Den är fortfarande under uppbyggnad och
där ska jag så lite blomfrön snart.
Hann med att ta bort torrt och lägga dit lite sten innan
Nova vaknade.
Kram Camilla

3 kommentarer:

Unknown sa...

Ååå, grönt och vackert! Jag tittade till de nya pellisarna jag planterade på innergården i stora zinkbaljor och det verkar som om de tar sig!

Det är så härligt med allt som börjar växa överallt! Vi hade fixardag på Jontons dagis idag, så vi var ute i flera timmar. En trött liten kille kraschade i säng sen :)

Ha en fortsatt härlig kväll och ta hand om er!
Kram ia

Huset vid ån sa...

Tack för titten inne hos mig, vad roligt att du lämnade ett litet spår efter dig så jag kunde hitta till dig. Så fint det växer hos dig, nu ska jag kika runt lite mer....Önskar dig en Trevlig helg! Vårkramar Therese

Anonym sa...

MMMmmm gräslök i gräddfil till.... ja nästan vad som helst. Varning för att "någon" kanske smyger in på tomten när mörkret fallit på och pallar några strån ;-)

/Nina

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails