Live every moment, laugh every day, love beyond words

lördag 5 maj 2012

Garden

Hej när jag var och handlade blommorna jag visade i förra inlägget så
va de ju halva priset på saker på ett bord vid kassan. Ja men de måste man
ju alltid kika på!

Hittade denna fina kruka till altanen för en tjuga, och en pellisen till den
fick de bli då. Även en en stor vit svamp i keramik till rabatten och så en ny växt
fick följa med hem. Den kommer blomma i vitt till hösten på långa
stänglar och dofta gudomligt, mmmm.





De va tur att jag valde att skydda några av mina tulpaner med denna hemmagjorda
klocka av hönsnät. För av de andra är det inget kvar efter att haren har kalasat
på dom.

Dags för jobb om nån timme, har stängningen idag. Mannen ligger i magsjuka,
Nova lämnade jag av hos hennes farmor nyss och grannen går ut med hundarna
ikväll. Ja de är tur man kan fixa med hjälp när det krisar.

Ha en skön lördag nu och hoppas ni inte blåser bort.


4 kommentarer:

Tinis vita hem sa...

Vacker kruka du fyndat, fint till pelargonen :)
Ha ett trevligt veckoslut!
kram Tini

♥ Carina ♥ sa...

Vilka fina fynd du gjort!
Men vad tråkigt att haren käkat på dina tulpaner. Tur att du "skyddat" några i alla fall.
Fy för magsjuka. Hoppas ni övriga klarar er.
Kram

Unknown sa...

Ja ibland är det allt tur att man är omgiven av snälla människor. Stackars mannen magsjuka är hemskt :(.
Vilken fin kruka och svampen gillade jag skarpt.
Ha en bra kväll på jobbet, kram Ing-Britt

Vackra Vita Ting sa...

Åh måste testa att göra små dekorationer i hönsnät! Jättefint ju!!
Kram
Paula

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails