Live every moment, laugh every day, love beyond words

onsdag 1 augusti 2012

Annorlunda lekstuga

Onsdag.

Ibland när jag ringer min sambo och vill ha hjälp och är eld och lågor över nåt
så är det så skönt att känna att han alltid backar upp mina ideér. Som när jag
ringde och sa att jag ville ha hem nåt från jobbet. Ja visst sa han va är de för kul?
Hmm jo en jätestor kartong som Nova kan ha som lekstuga!?
Ja kommer sa han. Mina arbetskamrater skrattade åt min ide men han nappade
direkt. Tack älsklingen min för att du är så förstående.

Ja den här stora kartongen upp-och-ner är just nu en lekkoja åt henne. Hon trivdes
direkt. Kanske kan ta och tapetsera eller måla den lite snyggare :)
Det måste inte va de dyraste eller snyggaste för att barn ska gilla det.



Och jo visst de fanns en till liten hylla att köpa så nu har jag 2 st, lycka!

Ikväll ska jag med goa tjejerna och äta räkfrossa. Väskan är packad med snyggkläder,
direkt efter jobbet ska vi iväg. Dags att starta dagen. Ha de bäst.

7 kommentarer:

Unknown sa...

Haha vilken underbar lekstuga =)

Ha en fin dag,
Kram Catta

Villa Hasselbacken sa...

Det enkla är oftast det bästa. Tänk bara på vad alla ungar älskar att leka med kastruller och gummisnoddar och sånt om de får vara med i köket. Vi har också avverkat några "lådstugor".
Ha en trevlig kväll!
Kram Lena

Vit dröm sa...

Härligt!
Ha det så kul med tjejerna ikväll!
Kramar Anna

Linda sa...

Vad nöjd hon ser ut med sin lekstuga. Så söt!

I mina gömmor sa...

Åh! Precis så gjorde mamma och pappa hemma hos oss! Pappa tog hem jättelådor, i kartongfärg, som vi målade och ritade blomlådor på osv. Det var fest när han kom hem med en låda så att vi kunde få pyssla loss med den!

Kram Malin

Anonym sa...

Hi, hi, vilken bra ide :) Har Nikki och Milton hittat dit än? Kan ju bli en bra hundkoja också...
Kram Grannen

Hemma hos Märtha sa...

Gillar lekstugan!! Min son tar alla chanser att "sno" stora kartonger så fort vi har någon. Dessa bygger han hus och Star Wars-skepp av..:-)! Underbart när barn använder sin fantasi och inte alltid få färdigköpta saker.
Kram
Anne-Lie

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails