Live every moment, laugh every day, love beyond words

tisdag 28 augusti 2012

Att färga

Har kommit på hur bra uppfinning det är med textilfärg. Just nu går
tvättmaskinen varm med diverse toppar, blusar, byxor och handdukar som byter
färg till svart istället.
 
Mina Hemtex handdukar har några år på nacken men är superbra i kvaliten.
Har dock tröttnat lite på färgen (de understa i högen) så nu får de byta färg till
svarta. De bästa av allt va att etiketten inte färgades.
 
Min sambos älskade linnebyxor hade en kaffefläck på benet. Färgade dessa och
han undrade om jag köpt nya byxor till honom. Nope bara lite färg.
Novas ljusa jeans gick inte rent efter ett besök i sandlådan så de fick också
vara med i maskinen. De fick ett häftigt utseende då tråden inte färgades.
 



 
Ja de va ett litet tisdagstips ifrån mig :)
 
Mitt sena inlägg igår kväll på våran en hund som käkar upp sockerärtorna lyckades
jag göra ifrån mobilen. Hittade på bloggers app och testade, vart ju lyckat och va
ju busenkelt. Hmm ja ibland är man lite seg med elektroniken. Nu kanske de kan
bli lite flera uppdateringar ifrån mig när jag hittar nåt kul att visa er.

16 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Vad härligt att färga kläder ,helst när resultatet blir bra.Önskar dej en fin tisdag.Kramar Rita ♥

Liza sa...

Jaa det är ju såå smart istället för att slänga det gamla urtvättade!
Måste köpa hem lite färg till mina favvobyxor som börjat bli grådassiga!

Hihi vilken söt ärt-tjuv!! ;)

Kramar Liza

Helena - ullvi32 sa...

Men du, vilken toppenidé, oftast är ju kvaliteten bra det är ju färgerna som ger sig först. Ehhmm vart köper man sånt då :D
Ha en fin dag, kram Helena

Unknown sa...

Oj var mååånga år sedan jag färgade något men ska helt klart köpa hem lite färg till urtvättade svarta handdukarna som vi bara älskar men nästan skäms över ;).
Novas byxor blev riktigt coola.
Ha de gott, kram Ing-Britt

Tinis vita hem sa...

Så fint det blev med färgen!
Ha en fin kväll,
kram Tini

Vi i Villa Ville kulla sa...

Tack för tipset!!!Verkligen nya kläder=0)!!!!Smart!!!!
Kramar Lotta

♥ Carina ♥ sa...

Vilket bra tips! Jag har aldrig använt mig av textilfärg :)
Fint att märket på handdukarna inte färgade.
Kram

Vikeskärs hem och ting sa...

Sicket bra tips, var köper du färgen?
Kraam

Anonym sa...

Det blev jätte snyggt, måste testa detta. Är det något speciellt märke som du använder på färgen?
Kram Birgitta

FruNeroLindström sa...

Superbra tips. Perfekt när ljusa handdukar börjar bli dassiga. Och i framtiden när Stellas kläder inte går får rena ju.
Behöver du köra maskinen tom sen en gång eller är det bara att tvätta på igen?
Klockrent kort på vovven i förra inlägget ;)
Hoppas ni haft en härlig Tisdag, Kram Malin

Handgjorda drömmar sa...

Tack för tipset!! Har jag faktiskt aldrig tänkt på:-) Har en massa urtvättade och trista handdukar liggande. De blev ju urläckra i svart - måste testa!

Tack för din härliga kommentar *ler*
Kram

Vita Falkens Lantliv sa...

Hej!

Åh tack för tipset!!! Jag har många gånger tänkt köpa färg och färga men så har jag fegat ur;)
Men nu ska jag nog minsann ta och testa vid tillfälle.

Hahaha vilken hundtjuv ;) Jag hade för många år sedan 2 border collie som drog upp morötterna ur mitt land.

Kram Susanne

Sofi sa...

Vilket bra tips!

Har kikat runt här hos dig och inspirerats, så fint ni gjort i er källare!:)

Ha det gott!

Kram Sofi

Emma - Från min sida sett sa...

Det är faktiskt riktigt smart att färga dem:) Ja min kille är rätt duktig på att baka:) Du får försöka fråga din man, tror inte att de är jätte svåra att göra:) Hoppas att du känner dig piggare nu & tack för din kommentar!

Kram Emma

Anonym sa...

Smart att färga. Ibland gör man det enkelt för sig att köpa nytt istället för att göra det vettiga =)
Borde faktiskt också färga våra här hemma. Mmm nu fick jag något att tänka på =))
Har ändrat nu med kommentarerna hos mig =))) tack för att du var uppmärksam =)

Kram på dig!!

Fia

Tess på Tilda och Mamma sa...

Åh så smart har likadana handdukar och mina skulle också kunna få sig lite färg. Snyggt när inte lappen blev färgad.
Ha en bra dag/Theres

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails